Øvelser

Vi har nå kjørt i gang nytt styrkeprogram.

Programmet gjennomføres på følgende måte:

  1. Oppvarming
  2. Varighet på hver øvelse er 45 sekunder med 15 sekunder pause
  3. Når alle øvelsene er gjennomført er det to minutter pause
  4. Man skal totalt gjøre alle øvelsene tre ganger.

Det tar ca 33 minutter å gjennomføre programmet.
NB! Her er det ikke om å gjøre det raskt, men riktig.

Øvelsene er som følger og skal gjennomføres i denne rekkefølgen:

1. Hangups med overgrep. Klarer man ikke å løfte seg opp, står man på noe slik at man kommer i øvre posisjon og senker seg rolig ned.
2. Vindusvisker. Hold fast i ribbevegg, eller legg armene på skrå utover på underlaget.
3. Skøyteutfall. Finn balansen på den foten dere skyver til. Kne over tå.  Tenk skigåing
4. Pushups. Viktig å gjøre det riktig. Viktigere å gjøre det korrekt enn å gjøre mange.
5. Ryggøvelse (hunden) fem på hvert bein før man bytter. På alle fire diagonal arm fot. NB! Albue og kne skal møtes under kroppen.
6. Beinslipp. Beina i ribbevegg, på stol, eller få noen til å holde beina dine.
7. Hoppende utfall. Annenhver fot
8. Planke (dynamisk) opp og ned på albuer, annenhver arm.
9. Dips (i bom, benk, stol eller liknende) nitti grader i albuen. fingrene peker fram.